De sloepenspecialist

Artikel - De sloepenspecialist

AVR Watersport
De sloepenspecialist



AVR watersport geldt als één van de belangrijkste sloep en tender specialisten in Nederland. De onderneming bestaat sinds 2003. In een 600m2 grote showroom in Waddinxveen staan diverse modellijnen waarmee iedere sloepvaarder of geïnteresseerde in een tender, exact kan vinden wat het beste bij vaargebied en vaargedrag past.

Topcraft en Oudhuijzer zijn enkele van de merknamen waar het allemaal mee begon. Hoewel hiermee een meer dan compleet assortiment valt samen te stellen miste er in het luxere segment toch nog iets waarmee de Winsome sloepen zijn ontstaan. In de jaren dat AVR deze sloepenlijn aanbiedt, zijn er een respectabel aantal exemplaren van stapel gelopen en blijft de range zich uitbreiden. Voor seizoen 2015 staat de introductie van een spectaculaire cabincruiser op het programma. Maar ook in het populaire segment van de sloepenmarkt blijft AVR zich doorontwikkelen. Onder de naam Lago Amore wordt een eigen, zeer uitbreide sloepenlijn gepresenteerd met voor ieder nieuw seizoen, nieuwe modellen of verbeteringen aan bestaande ontwerpen.

Winsome sloepen
De Winsome sloepen onderscheiden zich door een hoge graad van afwerking. De boten worden in Polen gebouwd. Maar de mallen zijn eigendom van AVR en alle toegepaste materialen komen ook uit Nederland. Doordat er op maat en naar wens van de klant gebouwd wordt is de (Nederlandse) begeleiding intensief. De Winsome sloepen hebben een overnaadse romp met een bijna hartvormige spiegel. Onderling verschillen de boten in lengte en in specificatie van de opdrachtgever. De luxe uitstraling, optimale ergonomie, onberispelijke bouwkwaliteit en sublieme vaareigenschappen van de Winsome’s is echter bij alle exemplaren gelijk.

Naast traditionele spiegelsloepen biedt de Winsome range ook andere modellen. Een prachtig gelijnde 550 vlet met een extra lage doorvaarthoogte. Of een 720 steeler. Een rechte boeg en een geveegd achterschip geven deze boot iets van een klassieke sleper. De keuze om deze Winsome uit staal te bouwen maakt de boot uniek. Daarnaast is een 940 Cabin onlangs geïntroduceerd. Ook weer heel iets anders dan er al was. De Winsome Cabin is een klassiek gelijnd motorjacht. Deze nieuwe boot laat zich kennen als een eenvoudig te hanteren en te varen cruiser met een professionele uitstraling. Het geeft de 940 Cabin een keur aan gebruiksmogelijkheden.

Oudhuijzer sloepen en tenders
Al geruime tijd gelden de Oud Huijzer outboardsloepen als het alternatief voor een duurdere dieselsloep. De Classic modellen zijn dat nog steeds maar de Oud Huijzer familie is daarnaast uitgebreid met een stel eigenzinnige tenders. Stoer en eigenwijs. Duidelijk iets anders dan wat er al was in vormgeving, ruimte aan boord en prijs. De motor zit bij de meeste Oud Huijzer modellen in een bun. Dat heeft nogal wat voordelen. In de kuip ontstaat veel meer leefruimte en wordt het interieur niet gedomineerd door een tafel op de motorkist. Doordat de motor uit het zicht in de bun zit is er in esthetisch opzicht geen verschil met een dieselsloep. Motorgeluiden en trillingen zijn tot een minimum gereduceerd. Een moderne buitenboord is al een stuk stiller dan een diesel, de omkisting achterop de boot doet de rest.

Oud Huijzer sloepen en tenders worden vaarklaar aangeboden waarbij inspraak mogelijk is. In de kleurencombinatie van romp, dek en kussens is de keuze eindeloos.

Topcraft
Heel veel boot met een scherpe prijsstelling en een goede kwaliteit kenmerken de range van Topcraft. AVR Watersport biedt de Classic modellen uit voorraad aan. Sportief varende maar klassiek ogende sloepen. Topcraft heeft een goede naam opgebouwd als producent van snelvarende consoleboten en heeft met de lijn klassieke sloepen een zeer goede balans gevonden in snelheid en comfort.

Lago amore
Maar liefst 17 verschillende modellen vormen de familie van Lago Amore sloepen met AVR als hoofd van het gezin. Deze eigen importlijn heeft als overeenkomst dat er geen overeenkomst is tussen de diverse modellen. In plaats van één model te vergroten of verkleinen hebben alle familieleden een eigen identiteit. De filosofie hierachter is dat met al deze verschillende verschijningsvormen van de sloep, iedere wens van sloepvaarders kan worden ingevuld. Het kleinste model is een sloepje van 3,60m met een aangehangen motor. De grootste is een 7,80m lange reddingsloep met een diesel als aandrijving. Daar tussenin is een variëteit aan mogelijkheden te ontdekken. Spitsgatters met een motor in een bun of een retro met een vol achterschip waarmee hogere snelheden mogelijk zijn. De boten worden in Polen gebouwd maar in Nederland bij AVR afgemonteerd met accessoires en appendages naar opgave van de nieuwe eigenaar. Er is intensief contact met de werf waardoor er bij de bouw al veel speciale wensen mogelijk zijn. Door de afmontage alhier wordt deze flexibiliteit nog eens vele malen vergroot. De sloep als maatpak krijgt hiermee een extra dimensie. Het is nu mogelijk zowel de uitstraling van de nieuwe boot als het comfortniveau geheel naar eigen inzicht aan te kleden.

Hoewel de boten in uiterlijk niet op elkaar lijken hebben ze toch een gemeenschappelijke eigenschap, een onverslaanbaar scherpe prijsstelling voor de geboden kwaliteit.

Elektrisch varen
Elektrische varen is op sommige plassen in Nederland verplicht en staat mede daardoor in een groeiende belangstelling. Alle boten in het assortiment kunnen dan ook met een elektrische aandrijving worden geleverd. AVR verzorgt in samenspraak de inbouw van de elektromotoren en bepaald op basis van het te verwachten vaargedrag, de juiste omvang van de accubank.

Suzuki
Met de komst van 4-takt motoren voor de watersport heeft Suzuki een enorme ontwikkeling doorgemaakt, zowel wereldwijd als in Nederland. Suzuki behoort tot de grootste merken in de Nederlandse watersportmarkt en is wereldwijd marktleider in het buitenboordmotor-segment. Met populaire modellen als de DF2.5 en de DF9.9 heeft Suzuki een aantal ijzersterke troeven in het modellengamma waarmee iedere boot naar wens is te motoriseren.

De nieuwe Suzuki 4-takt buitenboordmotoren zijn state-of-the-art machines in zowel motorontwerp als de technologie erachter. Voorzieningen als elektronische ontsteking en de multipoint sequentiële brandstofinjectie zorgen ervoor dat de motoren gemakkelijk starten en, zeer belangrijk, zuinig met brandstof omgaan. De gunstige verhouding tussen gewicht en vermogen, absolute betrouwbaarheid en een mooie rustige loop zijn voor AVR Watersport redenen om Suzuki als huismerk te voeren.

Bij AVR kun je ook terecht voor Suzuki boot & motor combinaties van Suzumar en Nimarine. Beide merken onderscheiden zich door kwaliteitsrubberboten met een Suzuki buitenboordmotor aan te bieden tegen een zeer scherpe prijs. Deze setaanbiedingen vinden gretig aftrek. Op de jaarlijkse HISWA en Boot Holland stands van AVR Watersport nemen Suzumar en Nimarine rubberboten dan ook een prominente plaats in.

Reparatie, onderhoud en refit
Praktisch alle geleverde boten heeft AVR ook in onderhoud. Zomer en winterklaarmaken of een servicebeurt voor de motor wordt door een team specialisten zorgvuldig uitgevoerd. Wanneer er onverhoopt schade is gevaren wordt dit onzichtbaar gerepareerd, ook als het snel moet. Zo hoeft de boot niet de rest van het seizoen in reparatie te staan. Een gevorderde leeftijd of achterstallig onderhoud aan een boot brengt een totale refit in zicht. AVR Watersport beschikt over de technische kennis en vaardigheden om alle facetten die een boot weer mooi en betrouwbaar maken, kundig in te vullen. De goed geoutilleerde werkplaats in Waddinxveen beschikt over een professionele schildercabine, motorenwerkplaats en een afdeling polyesterreparatie.

Occasions
AVR Watersport verkoopt jaarlijks een flink aantal nieuwe boten. In de meeste gevallen is inruil daarbij een voorwaarde. Dat is voor AVR een uitkomst en beslist geen probleem. Met een eigen onderhoud en reparatieservice worden gebruikte boten in onberispelijke staat gebracht. Hiermee is een levendige handel ontstaan in occasions die niet van nieuw zijn te onderscheiden. De keuze is daarbij zeer breed. AVR heeft doorgaans zo’n 40 ingevaren boten in de verkoop.

Stalling en transport
AVR beschikt over een verwarmde binnenstalling voor ca. 250 boten Alle exemplaren worden met de meeste zorg omringd en staan bijvoorbeeld op frame’s bekleed met stof om beschadigingen te voorkomen. Met de haal en breng service van AVR zijn er over het vervoer van de boot geen zorgen meer.

Boot transport verzorgt AVR niet alleen tussen de vaste ligplaats en de winterstalling maar ook door heel Europa. Met een scherp tarief per km is het mogelijk met de eigen boot in Kroatië rond te varen zonder deze het hele eind achter de auto te hebben.

Met al deze services is AVR Watersport een totaalleverancier van watersportplezier. Met de verkoop van nieuwe boten en occasions, het volledige onderhoud, stalling en het transport hoeft de booteigenaar alleen nog aan te wijzen waar de ligplaats is. Zo blijft er veel meer tijd over om te doen waar het allemaal voor bedoeld is, genieten van een mooie vaartocht.

Nadere informatie

AVR Watersport
Coenecoop 139
2741 PJ Waddinxveen
Telefoon: 0182-392403
mobiel: 06-51455961
[email protected]
www.avrwatersport.nl


Facebook Comments "De sloepenspecialist"